Einde

Tekst gebeden

Gebedsteksten 2023
Gebedsteksten 2022
youtube logo   Playlist met alle gebedsvideo's

gebeden

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 114
Relaties en onbegrip

Heer Jezus, U wil dat we goede relaties hebben. Dat we bescheiden zijn, meeleven met elkaar, elkaar graag zien en andere mensen belangrijker vinden dan onszelf. Heer, U ziet hoe gemakkelijk er ruzie en onbegrip ontstaat, hoe gemakkelijk we slecht denken over andermans intenties en luisteren naar stemmen die ons tegen elkaar opzetten. Help ons Jezus om op tijd te zien wat er juist gaande is: welke krachten ons tegen elkaar opzetten. Mogen we vanuit dat besef onze blik richten op U in plaats van op het kwade. Geef mij de kracht om de ander graag te blijven zien, ook wanneer ik denk dat hij of zij mij niet juist behandelt. Help mij te kijken met uw ogen, vol mededogen. U Heer, bent vol van liefde, dank U dat U mij laat delen in die liefde, ook al verdien ik ze niet altijd. En help mij te beseffen dat U wil dat ik deze liefde op mijn beurt doorgeef.
01/05/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 113
Moeilijke momenten

Vader in de Hemelen, soms zien we alles negatief en lijkt het leven geen zin te hebben. Alles wordt ons dan te veel. Soms worden we geconfronteerd met omstandigheden of mensen die ons bang maken. Maar gelukkig bent U er! Eeuwig, onveranderlijk en trouw. Een goede, liefhebbende Vader bij wie ik met alles terecht kan. Ik ben blij dat U ons een boek hebt geschonken waarin psalmen staan. We kunnen die als een gebed tot U richten, wanneer wij zelf geen woorden meer vinden. Mag ik dit stukje uit Psalm 61 uitspreken als mijn gebed tot U: God, hoor toch hoe ik smekend tot U roep. ‭Luister alstublieft naar mijn gebed.‬ ‭Ten einde raad roep ik U om hulp, omdat ik niet meer kán. Heer, red me, want ik kan het niet alleen.‬ ‭Bij U kan ik veilig schuilen. U bent als een sterke toren waar ik me kan verbergen voor de vijand.‬ Laat mij voor altijd in uw huis zijn. ‭Laat mij bij U schuilen, ‬v‭eilig onder uw vleugels.‬ Amen
24/04/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 112
Vernietigde levensdromen

Jezus, er is veel verdriet in deze wereld, en ik weet dat U mensen wil bijstaan om die moeilijkheden te dragen, en er niet aan ten onder te gaan. Ik denk aan zij die door een ongeval of geweldpleging als gehandicapte door het leven moeten gaan, en hun levensdromen zien vernietigd worden. Jezus ik bid dat zij fysiek en emotioneel herstel mogen vinden. Mogen zij goede medische zorgen en psychologische bijstand ontvangen. Wil U het genezingsproces bevorderen en hen in staat stellen om de trauma's te verwerken. Mogen die vreselijke herinneringen worden verzacht, zodat zij niet langer hun gedachten en gevoelens beheersen, en hen van hun slaap beroven. Help hen om zonder bitterheid het onvermijdelijk verlies te aanvaarden. Mogen deze slachtoffers op de juiste wijze worden bijgestaan door familie en vrienden. En mogen ze U uitnodigen om hen verder te begeleiden, want U bent een liefdevolle troostende God. U kan de omstandigheden van het leven beïnvloeden zodat ze op een nieuwe manier invulling kunnen geven aan hun leven, en zich nuttig en gewaardeerd voelen. Jezus ik besef dat het ook voor familieleden heel moeilijk kan zijn om de draad van het leven terug op te nemen. Help hen om de beperkingen en de bijkomende zorgen te aanvaarden, en mag er waar nodig ook hulp van derden komen. Mag door uw zegen verdriet en pijn plaats maken voor mildheid en vrede.
17/04/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 111
Een uitspraak die ik vaak herhaal

Jezus, hoezeer moeten we op onze hoede zijn voor fake news, valse berichten, leugens … die in toenemende mate verspreid worden, onrust en haat veroorzaken, en mensen aanzetten tot foutief gedrag. Dank U Jezus dat U ons daarvoor hebt gewaarschuwd. Want op het einde van het evangelie van Matteüs lezen we hoe U, kort voor uw terugkeer naar de Vader, uw volgelingen er nadrukkelijk op wees dat dit in latere tijden zou gebeuren, en dat velen zouden misleid worden. Jezus, U zei dat U naar deze wereld kwam om de waarheid te verkondigen, en dat iedereen die van de waarheid houdt, naar U zal luisteren. Ook zei U "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door Mij." Het is een uitspraak die ik vaak herhaal, omdat zij zo kernachtig samenvat wie U bent, en waarom U mens werd. Jezus, wil U ons helpen opdat we de waarheid zouden leren kennen en zelf ook niet misleid worden! Mag ik dat gebed ook verwoorden met teksten uit Psalm 25 en Psalm 86. "Wijs mij uw weg, Heer, laat mij wandelen op het pad van uw waarheid, vervul mijn hart met ontzag voor uw naam." "Wijs mij de weg van uw waarheid en onderricht mij, want U bent de God die mij redt, op U blijf ik hopen, elke dag weer."
10/04/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 110
U komt ons tegemoet!

Jezus, wat kent U de mens toch door en door! Toen U zich na uw dood en verrijzenis aan uw leerlingen toonde, vroeg U dat Thomas zijn handen zou uitsteken en in uw zijde zou leggen. Want U wist dat sommigen pas echt zouden geloven dat U verrezen bent, als ze uw wonden konden aanraken en zo het bewijs hadden dat U geen zinsbegoocheling was, maar werkelijk leefde. Daarom ook vroeg U iets te eten, want een geestverschijning kan niet eten. Maar het feit dat U die kamer kon binnenkomen dwars doorheen muren en gesloten deuren, lijkt dan weer in tegenspraak met het feit dat U lichamelijk aanwezig was. Dat kon alleen wanneer een stukje hemel deze wereld was binnengetreden om de gekende natuurwetten te overrulen. Jezus, wetenschappers ontdekten dat sommige fenomenen enkel te verklaren zijn als er meer dimensies bestaan dan alleen tijd en ruimte - dimensies waarin onmogelijke zaken mogelijk worden. Maar dat inzicht is niet nieuw, want de hemel waarover de Bijbel het heeft, is zo'n andere dimensie, en vaak mochten mensen wonderlijke dingen meemaken, doordat een stukje hemel deze wereld binnentrad. Jezus, uw verrijzenis was het ultieme wonder, en het toont dat U de dood hebt overwonnen. Maar U deed dat ook voor ons, want U zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in Mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, en ieder die leeft en in Mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?’ Jezus zoveel mensen hebben moeite met uw vraag of ze geloven in zo'n eeuwig leven. Wil U hen tegemoetkomen, zoals U ook Thomas tegemoet kwam. Wil U een stukje hemel laten binnentreden in hun leven, zodat zij mogen ervaren dat U werkelijk leeft.
3/04/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 109
Kwaad en goed

Majesteit, in de Bijbel, uw Woord, verbloemt U de waarheid niet. U zegt hoe het met de mens gesteld is en vaak ziet het er slecht uit. De profeet Jeremia moest het volk in scherpe bewoordingen waarschuwen, dat ze voor hun wandaden, hun leugens en bedrog een hoge prijs zouden betalen. Ik citeer: "Want iedereen, van hoog tot laag, is hebzuchtig. Iedereen bedriegt iedereen. Zelfs de profeten en de priesters doen dat. Ze doen alsof er niets ergs met Jeruzalem aan de hand is en zeggen: 'Alles gaat goed. Alles gaat goed.' Maar het gaat helemaal niet goed! Ze doen vreselijke dingen, maar ze schamen zich helemaal niet. Ze blozen niet eens. Daarom zullen ze samen met de anderen worden gedood." Vader, in een later hoofdstuk lezen we dat U weer de draad opneemt, en dat wil U ook vandaag doen wanneer mensen zich tot U keren. Want U wil ook ons redden uit ellende en verlossen van het kwade. Opnieuw mag ik citeren uit uw woord, want U gaf ook een boodschap van herstel. Want Ik weet wat mijn plannen voor jullie zijn, zegt de Heer. Ik heb mooie plannen voor jullie. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jullie.‭ ‭Dan zullen jullie Mij aanbidden. Jullie zullen naar Mij toe komen en tot Mij bidden. En Ik zal naar jullie luisteren.‭ ‭Jullie zullen Mij zoeken en Mij ook vinden, als jullie met je hele hart naar Mij verlangen.‬‬‬‬ Heer, dank U voor uw goedheid en voor uw geduld met ons. Dank U Jezus dat U die mooie toekomst hebt mogelijk gemaakt door uw kruisdood. Want U verlost ons van het kwade. Met uw bloed kocht U ons vrij.
27/03/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 108
Een boek dat de weg wijst

Vader in de hemelen, U schonk ons een boek dat uitlegt, hoe we U kunnen leren kennen. Dank U dat we in die Bijbel ook lezen hoe we moeten leven. Zo helpt U ons om de juiste keuzes te maken, en laat U ons meegenieten van het inzicht dat U - doorheen vele eeuwen - gaf aan heel veel mensen. Wat een schat aan informatie! Verkondigers van profetische woorden, koningen, rechters, songwriters, auteurs van spreuken, griffiers en adviseurs - meer dan 40 auteurs - noteerden al die wijze woorden. De rijke inzichten die zij ontvingen, zijn bewaard gebleven in de boeken van het Oude Testament. Die woorden zijn als het ware zwanger van de ontknoping die zou volgen, en die werd opgetekend in het Nieuwe Testament. Want daar verhalen getuigen van het eerste uur wat U deed en zei. Jezus U maakte een einde aan veel onwetendheid omtrent wie God is en wat Hij van ons vraagt. U bent "de weg, de waarheid en het leven". Dank U dat U ons een boek hebt geschonken, waarin dat allemaal wordt uitgewerkt.
20/03/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 107
Een nieuw hart

Jezus ik dank U dat U ons in staat stelt om ons leven ten goede te veranderen door een nieuwe manier van denken.‭ ‬De apostel Paulus schreef dat we een nieuw leven kunnen aantrekken, net zoals we een nieuw stel kleren aantrekken. Wat een wonder Heer, dat U nieuwe mensen van ons maakt - mensen die op U lijken. Mensen die een pijnlijk verleden kunnen loslaten, omdat ze werden vrijgesproken van schuld. Heer, mogen we dit ten volle beseffen en ons waardig gedragen overeenkomstig die nieuwe kledij. Help ons om kieskeurig te worden in hetgeen we bekijken en beluisteren, en help ons om voortaan alleen nog de waarheid te spreken. Jezus, mogen we eerlijke, betrouwbare mensen worden, die U weerspiegelen in hun doen en laten. Help ons zodat we het goede doen en opbouwende woorden zeggen, waar mensen iets aan hebben. Help ons om niet langer boos en bitter te zijn, maar vriendelijke blije mensen. Mag ons hart zuiver worden, en mogen onze woorden daarvan getuigen.
13/03/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 106
Kracht middenin de moeilijkheden

Jezus, door uw leven hier op aarde, toonde U ons wat prioritair en echt belangrijk is. U verwees daarbij ook naar de boodschappen van de profeten, die de stem van uw Vader hadden gehoord. Zij waren bereid om, met gevaar voor eigen leven, op te staan en onrecht aan te klagen. Jezus, U hebt, vooraleer U terugkeerde naar uw Vader, aan Petrus gevraagd om zorg te dragen voor uw schapen, en in het bijzonder ook voor de meer kwetsbare lammeren. Want U wil dat uw volgelingen opkomen voor wie zwak is en mishandeld wordt. Jezus, ook vandaag zijn er overal ter wereld mensen die ingaan op uw vraag - moedige mensen die kiezen om op te komen voor meer rechtvaardigheid. Vaak belanden ze in de gevangenis, net zoals eertijds gebeurde met de apostel Paulus. Maar Paulus gaf, temidden van alle lijden, blijk van een buitengewone kracht, en hij schreef dat de beledigingen, vervolging en ellende die hij onderging omwille van U, hem zelfs vervulden met vreugde. In al zijn zwakheid, voelde hij zich sterk. Dank U Heer dat U kracht schenkt aan zij die ingaan op uw vraag. Temidden van alle ellende worden hun ogen niet angstig en dof, maar stralen zij van vreugde. Jezus, in de Bergrede sprak U die paradoxale woorden, dat het heerlijk is, wanneer je wordt vervolgd omdat je leeft zoals God het wil. Want dan ben je welkom in het Koninkrijk van God. Ik dank U voor de vele moedige mensen die uw stem gehoord hebben en positief reageerden op uw vraag. Wil U hen bijstaan wanneer zij vervolgd worden, of opgesloten worden in een gevangenis. En ik dank U dat zij die hun leven hebben gegeven, nu voor altijd bij U mogen zijn.
6/03/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 105
Wat er echt toe doet …

Jezus, U zei: "IK BEN het licht voor de mensen. Iemand die Mij volgt, hoeft nooit meer in het donker te leven. Hij zal wandelen in het licht dat leven geeft."‭ ‬Jezus, ik bid dat uw licht doorheen de duisternis zal breken. Doorheen het vuil dat kleeft op ons hart, doorheen de sluier die ligt over onze ogen … Pas dan kunnen we U zien en leren kennen, en dat is wat er echt toe doet. De apostel Paulus schrijft hierover - ik citeer: "Tot nu toe is het alsof er een doek ligt over het hart van de Israëlieten als er uit de Boeken wordt voorgelezen. Ze zien niet waar de Boeken werkelijk over gaan. Dat komt doordat hun hart koppig is. En dat ‘doek’ kan niet worden weggehaald, omdat het alleen door geloof in Christus verdwijnt. ‭Elke keer als er uit de Boeken van Mozes wordt voorgelezen, ligt dat ‘doek’ over hun hart. ‭Daardoor begrijpen ze niet wat er eigenlijk staat.‬‬ ‭Maar wanneer iemand in de Heer gaat geloven, wordt dat ‘doek’ van zijn hart weggehaald.‭"‬‬ ‭Einde citaat.‬ Heer, mag uw licht hetgeen duister is in en rondom ons verdrijven, zodat de sluier die ligt over ons hart en onze ogen weggenomen wordt. Mogen wij zo worden als lichtbakens die U weerspiegelen in een wereld die zo nood heeft aan het inzicht, de kracht en de rust die U wil geven.
28/02/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 104
Respect voor wat klein is

Majesteit, Vader, ik ben blij dat ik mag geloven, vertrouwen, weten … dat U bij mij bent. Niet oneindig veraf, maar dichtbij. Alles overziend, alwetend … maar ook vol liefde, begrip en mededogen voor de nietige, kleine mens die ik ben. Jezus, U zei dat uw Vader zelfs zorgt voor de mussen - voor die kleine vogeltjes waarin wij mensen niet geïnteresseerd zijn, en dat Hij - veel meer nog - wil zorgen voor de mens. En U zei dat uw Vader weet wanneer een musje sterft. Die uitspraak komt in een ander licht te staan nu die mussen, samen met zoveel andere creaties van uw hand, dreigen te verdwijnen in een wereld die wij onleefbaar maken. Wil U ons helpen om zorgzamer om te gaan met elkaar en met uw schepping. Mogen wij met liefde omkijken naar de noden van de mensen om ons heen, en voorzichtig omgaan met de planten- en de dierenwereld in uw wonderlijke tuin? Heer, U hebt recht op onze aandacht, verering en aanbidding. Mogen wij U met meer eerbied bejegenen? Want wanneer wij U respecteren, zullen wij ook handelen zoals U dat wil. Hoeveel mooier zou de wereld zijn, wanneer uw wil zou geschieden. Amen!
21/02/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 103
Wees welkom!

Jezus, in Openbaring - het laatste Bijbelboek - zei U: 'Luister, Ik sta voor de deur en klop. Als iemand Mij hoort en de deur opendoet, zal Ik bij hem binnenkomen. Dan zullen wij samen eten, hij met Mij en Ik met hem.' Heer, ik bid dat U onze oren en ogen opent zodat we het geklop op de deur en uw vriendelijke stem kunnen horen. Ik bid dat U ons hart ontvankelijk maakt, zodat we U binnenlaten, en mogen ervaren hoe U plaats neemt in ons huis - en samen met ons aan tafel gaat en van gedachten wisselt. Soms zijn we vol van onszelf en geven we U niet de plaats die U toekomt. Ik bid dat we zullen beseffen wanneer dat zo is. Geef ons de nederigheid om in te zien dat wij het niet zijn, die alles bepalen, maar U! Heer, wees welkom. Mijn huis heeft niet enkel nood aan een grondige poetsbeurt van al het kwaad dat mij bevuild heeft, maar vooral ook nood aan de aanwezigheid van een betrouwbare goede vriend. Wees welkom Jezus, ik open de deur voor U.
14/02/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 102
Vrede geef ik u

Jezus, toen U uw leerlingen zei dat U zou weggaan, werden ze ongerust want ze begrepen niet waarheen U zou gaan. U wist wat er in hen omging, en U zei hen: "Iemand die van Mij houdt, zal doen wat Ik zeg. Mijn Vader zal van hem houden en Wij zullen bij hem komen en in hem wonen." U wist dat uw leerlingen ongerust waren - U zei hen dat ze niet bang hoefden te zijn, want dat ze uw unieke innerlijke vrede zouden ontvangen, de vrede van God die alle verstand te boven gaat. De apostel Johannes noteerde uw woorden als volgt: "Ik geef jullie vrede. Ik geef jullie míjn vrede. De vrede die Ik jullie geef, is een ander soort vrede dan de vrede van de wereld. Wees niet bang of verdrietig." Of in een andere vertaling: "Mijn vrede laat ik u, mijn vrede geef ik u. Niet gelijk de wereld die geeft, geef Ik hem u". Het is goed om middenin de moeilijkheden aan deze belofte te denken: vrede zoals de wereld die niet kan geven … wat een geschenk! Jezus, dit bijzondere geschenk is beschikbaar voor iedereen die er U met hart en ziel om vraagt. Dank U hiervoor! Ik bid dat velen die innerlijke vrede zullen ontvangen!
7/02/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 101
Ziekte

Heer, ik las dat iemand van de dokter te horen kreeg, dat hij ernstig ziek was. Maar de dokter gaf hem ook de raad om voortaan elke dag te beginnen met het opsommen van minstens drie dingen waarvoor hij dankbaar was. En, indien hij gelovig was, om ook God te danken. Want dankbaarheid bevordert de genezing en het opent de deur om ook uw hulp te ontvangen. Vader, in Psalm 50 vraagt U nadrukkelijk om dankbaar te zijn tegenover U, ongeacht de omstandigheden. Ik lees "Dit is het offer dat Ik van jullie vraag: ‭Ik wil jullie dankbaarheid!". ‬En iets verder wordt dit herhaald: ‘Roep Mij om hulp als jullie in moeilijkheden zitten, dan zal Ik jullie redden en jullie zullen Mij danken’ Jezus, U weet uit ervaring wat het is om verschrikkelijk te lijden. Ik dank U dat U bijzondere aandacht hebt voor mensen die ziek zijn. Ik bid dat U Uzelf laat kennen door zij die zo'n lijdensweg meemaken, zodat zij zich geborgen weten bij U, de Goddelijke Vriend. Mogen zij U ook ervaren als Bevrijder en Geneesheer, en ik bid dat - wat er ook gebeurt - zij doordrongen mogen raken van het besef dat het uiteindelijk, hier op aarde of later, goed komt. Mag die hoop, die alleen U kan schenken, hen sterken met een diepe innerlijke rust, zodat ook zij een welgemeend dankuwel zullen kunnen uitspreken.
31/01/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 100
U beschermt ons

Majesteit, almachtige God, de wereld om ons heen wordt alsmaar donkerder. Met de oorlogen en het weer dat op hol geslagen is, vragen mensen zich angstig af wat het nieuwe jaar zal brengen. Velen denken dat het er niet beter op zal worden, en ze worden moedeloos. Almachtige Vader, dank U dat U ons op die moeilijkheden hebt voorbereid. Want ik lees in uw Woord dat U doorheen de eeuwen uw profeten hebt verwittigd dat er zware tijden zouden aanbreken. Maar tegelijk vroeg U om niet bang te zijn, maar erop te vertrouwen dat U altijd nabij zou zijn - doorheen alle stormen van het leven. Dank U Heer dat, wanneer er vreselijke dingen gebeuren, ik troost mag vinden in uw woord. David beschreef in Psalm 57 hoe hij op de vlucht was voor Saul, die hem wou vermoorden. Maar David ervoer dat U hem beschermde en dat maakte hem blij en dankbaar. Jezus, mag ik enkele zinnen van deze psalm herhalen als een gebed. "Nu ben ik veilig, God, ik ben gerust. Ik zal dankliederen voor U zingen. Ik wil muziek maken op de harp en de citer. Ik zeg tegen mezelf: "Word wakker en zing!". Ik wil U met mijn liederen prijzen, Heer. Want zo hoog als de hemel is, zó groot is uw liefde. Uw trouw reikt tot aan de hoogste wolken. God, laat tot in de hoogste hemel zien hoe machtig U bent! Laat over heel de aarde zien hoe geweldig U bent! Amen
24/01/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 099
Overvloed

Vader in de hemel, onlangs las ik hoe U, eeuwen voor de komst van Jezus, een weduwe hielp door een wonder dat lijkt op dat van de bruiloft van Kana. De weduwe had schulden en de schuldeiser dreigde ermee om haar zonen als slaaf op te eisen. Ze zocht hulp bij de profeet Elisa, en toen die haar vroeg wat ze nog in huis had, bleek dat zij enkel nog een kruikje olijfolie had. Elisa vroeg haar om bij de buren zoveel mogelijk lege kruiken en potten te lenen, zich daarna terug te trekken in huis, en het kruikje olijfolie te blijven uitgieten in al die kruiken en potten. Zij volgde zijn advies, en de olie bleef maar stromen tot alles boordevol was, waarna ze de olie kon verkopen en de schuld kon aflossen. Majesteit, dit voorval illustreert uw liefde voor mensen in nood en hoe U in uw almacht soms op wonderlijke wijze een gebed beantwoordt. Maar we zien ook hoe Elisa zijn medewerking verleent, en hoe buren elkaar helpen. Help ons Heer om niet te klein over U te denken, help ons om wanneer de nood groot is, ook grootse dingen te verwachten. Help ons om te beseffen dat het weinige dat we hebben, door uw zegen vergroot kan worden, zodat wij op onze beurt ook anderen kunnen laten meedelen in die overvloed.
17/01/2024

Einde van de pagina


youtube logo  Gebed 098
Bemoedigende woorden

Heer Jezus, een nieuw jaar kondigt zich aan, en alleen U weet wat er allemaal zal gebeuren. Met de oorlogen die woeden, en het weer dat op hol geslagen is, lijkt de toekomst niet rooskleurig. Daarom herlees ik nu de bemoedigende woorden die U tot uw apostelen sprak, voordat U naar uw hemelse Vader vertrok:
"Want jullie horen bij Mij, en daarom zal ik jullie mijn vrede geven. Jullie zullen het in deze wereld heel moeilijk krijgen. Maar houd moed! Ik heb het kwaad van deze wereld overwonnen." Ook via de profeet Jeremia reikt U ons woorden van hoop aan. "'Want Ik weet welke plannen Ik voor u heb,' zegt de Here. 'Met deze plannen heb Ik uw geluk voor ogen, niet uw ongeluk. Ik wil u weer een toekomst en nieuwe hoop geven. Als u tot Mij bidt, zal Ik luisteren. U zult Mij vinden als u Mij zoekt, en het oprecht van Mij verwacht.'"
Jezus, meer dan ooit tevoren spreken die woorden mij nu aan. Ik bid dat velen U in het komende jaar zullen uitnodigen en uw bijstand zullen ervaren midden in de stormen van het leven. Ik bid dat zij niet zullen leven in angst, maar zullen ervaren dat U hen helpt en bemoedigt.
10/01/2024


youtube logo  Gebed 097
Een persoonlijk jaaroverzicht

Jezus, wanneer zich een nieuw jaar aankondigt, is het goed om even terug te kijken en stil te staan bij die situaties waarin we mensen om ons heen, en ook U Heer, verdriet hebben gedaan. Wil U ons helpen bij dat persoonlijk jaaroverzicht, zodat we oprecht en eerlijk in eigen hart kijken en vergiffenis vragen voor wat fout was - geen mens is immers zonder zonde. En het is ook goed om vooruit te kijken naar wat we het komende jaar beter kunnen doen. Heer, we hebben uw hulp nodig om die goede voornemens te formuleren en ook waar te maken, want U weet dat we gemakkelijk opgeven, of de foute keuzes maken en struikelen. Dank U Jezus dat U ons de hand reikt, dank U dat U onze weg verlicht en de duisternis rondom ons verdrijft. Dank U dat we altijd op U kunnen vertrouwen en dat U ons leidt doorheen diepe dalen en soms moeilijke tijden. Op U Jezus stellen wij ons vertrouwen!
03/01/2024


Gebedsteksten 2022
Gebedsteksten 2023
youtube logo   Playlist met alle gebedsvideo's
Begin